کنسول بازی سونی

کنسول بازی سونی 

امروزه در سراسر دنیا بازی‌ های کامپیوتری طرفداران بسیار زیادی دارد. با مدرن شدن زندگی بازی‌ ها نیز مدرنیته شده‌ اند. حالا بازی‌ های سنتی جای خودشان را به بازی‌ های کامپیوتری داده‌ اند. یکی از موارد اصلی بازی‌ های کامپیوتری کنسول بازی میباشد.
در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کنسول بازی چیست و چه کاربرد هایی دارد.

در ابتدا باید معنی کلمه کنسول بازی را بدانیم. ما در مجموعه ی سونی کمپلکس با کیفیت‌ ترین،
به روزترین و بهترین کنسول‌ های بازی را برای علاقه‌ مندان به بازی‌ های کامپیوتری عرضه می‌ کنیم. در این مقاله از سایت سونی کمپلکس به طور کامل در مورد چیستی کنسول بازی صحبت میکنیم.

 

نمایندگی‌ سونی پیشرفته ‌ترین امکانات و تجهیزات در زمینه تعمیر و فروش را در اختیار تکنسین های خود قرار داده تا با ارائه برترین خدمات، رضایت کاربران و مشتریان خود بخصوص در زمینه ی کنسول بازی سونی را جلب نماید. همواره تلاش نمایندگی سونی کمپلکس بر این پایه بوده است که به منظور پاسخگویی بهتر به درخواستهای کاربران ضمن تقسیم ساختار درونی این سازمان به قسمت های متعدد، بخشی از اطلاعات مرتبط با کمپانی و محصولات سونی  نیز از طریق این فضای در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

تعمیرات کنسول بازی سونی یکی از خدمات تخصصی ارائه شده توسط نمایندگی سونی کمپلکس است. این خدمات به دلیل تمرکز بر عیوب رایج این دستگاه و شناسایی کار آمد ترین روشهای تعمیر در بالاترین سطح کیفی انجام می پذیرد. تعمیر این دستگاه در این مرکز محدود به مورد خاصی نیست و تمامی اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه را شامل می شود.

 

تعمیرات کنسول بازی سونی

تعمیرات کنسول بازی سونی در این مرکز به دست تیمی از کارشناسان خبره و کار بلد با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. برخی از خدمات ارائه شده در این مرکز عمومی بوده و به سایر دستگاه ها و تجهیزات بازی نیز مرتبط می باشد.

برخی از این خدمات عبارتند از: تعمیر پلی استیشن و ایکس باکس، تعمیر کنسول بازی، تعمیر برد اصلی ایکس باکس و پلی استیشن، تعویض درایو و لنز، تعمیر آداپتور xBox و PS4، تعمیر کنترلر کنسول، تعمیر کینکت و رفع اشکالات هنگ دستگاه، رفع اشکال سه چراغه شدن پلی استیشن، تعمیر لنز ایکس باکس و عیوب داغ کردن کنسول و … .

خدمات واحد تعمیرات کنسول بازی سونی

سرویس های ارائه شده در پارت تعمیرات کنسول بازی سونی منحصر به موارد خاصی نیست و تمامی موارد تعمیراتی این دستگاه و سایر دستگاه های مرتبط را شامل می شود.  در بخش زیر برخی از سرویس ها و خدمات واحد تعمیرات کنسول بازی سونی ذکر خواهد گردید:

 

پلی‌استیشن ۴

پلی استیشن ۴ اصلی در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و با اینکه تقریبا یک دهه از انتشار آن می‌ گذرد، همچنان کنسول قدرتمندی است. این دستگاه در زمان عرضه خود یکی از بهترین ها به شمار می آمد و به‌ عنوان پیشرفته‌ ترین دستگاه بازی در نظر گرفته می‌ شد. پلی استیشن ۴ مجهز به یک پردازنده گرافیکی بوده و قادر است که حتی در چالش برانگیزترین بازی‌ ها، تصاویری با کیفیت بالا ارائه دهد.

به لطف به روز رسانی، این کنسول از محدوده دینامیکی بالا (HDR) هم پشتیبانی می‌ کند و می‌ تواند با تلویزیون‌ های مختلف سازگار مورد استفاده قرار گیرد. این پیشرفت، کنسول را به دستگاهی تبدیل می‌ کند که می‌ توانید در مدل‌ های جدیدتر تلویزیون آن را مورد استفاده قرار دهید.

این کنسول دارای یک صفحه لمسی و همراه با طراحی جدیدی از کنترلر عرضه شده است. شما با استفاده از کنترلر که DualShock نام دارد، میتوانید دستگاه کنسول خود را در حالت Sleep شارژ کنید. این امکان با کنترلر پلی‌استیشن ۳ ارائه نشده و یک ارتقای جالب برای نسل هشتم بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. 

تعمیرات PLAYSTATION4

تعمیرات PLAYSTATION4

رفع کلیه ایرادات پلی استیشن ۴

تعویض و ریبال چیپ APU ،RAM ،SOUTH BRIDGE

رفع خاموش شدن ناگهانی و هنگ و فریز کنسول بازی

تعمیر برد اصلی، تعویض درایو، تعویض لنز، تعمیرات آداپتور

تعمیر دوربین کنسول و کینکت

 

طراحی

کنسول بازی PS4 سونی هنوز هم یک کنسول بازی عالی محسوب می‌شود. این محصول دارای یک مجموعه عالی از بازی‌ هاست  که واقعا در دنیای بازی جایگاه ویژه‌ای دارند. از آن‌جایی که پلی‌استیشن ۴ اصلی یکی از مدل‌های قدیمی انواع پی اس فور محسوب می‌شود، کمپانی سونی روی ایجاد تغییرات عمده در طراحی آن سرمایه گذاری نکرده است. با این حال، شرکت‌های دیگری مانند Nyko و Power A یک سری لوازم جانبی مختلف مانند هارد اکسترنال و داک‌ های شارژ را به این مدل اضافه کرده اند.

کنسول بازی PS4 بسیار شیک و مدرن بوده و تقریبا به اندازه نسل دوم پلی‌ استیشن ۳ عالی ظاهر  مشوند. ابعاد کامل آن در حد ۲۷۵ در ۳۰۵ در ۵۳ میلی‌متر بوده و آن را نسبت به ایکس باکس وان کوچکتر جلوه میکند. کمپانی سونی همچنین در این نسل توانست که وزن PS4 را به ۲.۷۶ کیلوگرم کاهش دهد.

سونی منبع تغذیه را در داخل دستگاه پنهان کرده و با این کار، یکی از کابل‌ های آن را کاهش داده است. یک درایو DVD همراه با دو پورت و اسلات USB 3.0 هم در قسمت جلویی مشاهده می‌شود. این پورت‌ها به کنسول این امکان را می‌دهند که شما کاربران گرامی کنترلرهای DualShock 4 را هنگام فرو رفتن کنسول در حالت Rest Mode شارژ کنید.

 

مشخصات فنی

سونی، پلی‌ استیشن ۴ را به‌ عنوان یک دستگاه قدرتمند روانه بازار کرده و در نهایت با همین کنسول توانست بهترین عملکرد خود را به ثبت برساند. این محصول دارای طراحی تک تراشه‌ای است و با یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای همراه با پردازنده گرافیکی ۱.۸۴ ترا فلاپس ترکیب شده اند.

حافظه رم این دستگاه از نوع DDR5 بوده و ۸ گیگابایت ظرفیت دارد. هارد آن از نوع دیسکی است و ۵۰۰ گیگابایت ظرفیت دارد. اگر به دنبال حافظه ذخیره سازی بیشتری می باشید، می‌توانید درایو ۵۰۰ گیگابایتی این محصول را با یک نسخه بزرگ‌تر تهیه کنید. نیازی هم به نگرانی نیست؛ چرا که این جایگزینی گارانتی دستگاه را به هیچ عنوان لغو نمی کند.

تعمیرات XBOX ONE

تعمیرات PlayStation3 , XBOX 360

 

دیگر خدمات واحد تعمیرات کنسول بازی مرکز سونی اکسپرس

دانگرید انواع مدلهای اسلیم و فت ps3 وهمچنین نصب بالاترین ورژن کپی خور بر روی دستگاه

جی تگ کردن تمامی مدلهای ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم و فت

نصب تمامی نرم افزارهای جی تگ برای سهولت در اجرای بازی از روی هارد

تعمیر دسته جوی استیک ایکس باکس ۳۶۰

رفعایراد دسته بازی دستگاه پلی استیشن ۳ توسط تکنسین های مجرب

تعمیرات هارد پلی استیشن PS3 سونی

برطرف کردن عیوب نرم افزاری ایکس باکس و PS3

فروش لنز پلی استیشن و لنز ایکس باکس و فروش هارد پلی استیشن نیز از خدمات مجموعه سونی کمپلکس به همکاران عزیزمان میباشد.

تعمیر کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Slim

فناوری به کاررفته در کنسول ps4 همانند سخت افزار موجود در رایانه های شخصی است، بنابراین سونی در طراحی سخت افزاری ps4 نهایت دقت و ظرافت را به خرج داده از این رو از نظر پردازشی در سطح بالایی قرار گرفته اس. البته سونی برای قدرت پردازشی بالاتر از کمپانی AMD استفاده کرده، تا پردازنده هایی که بر اساس معماری X86-64 طراحی شده اند، با قدرت پردازشی بالاتری بتوانند تا قدرت 1.84 ترافپلاس عملیات را انجام دهند. کنسول بازی پلی استیشن 4 سونی از APU ساخته شده است. APU دقیقا همان جایی است که تمام وقایع پلی استیشن در آن رخ میدهد. پردازنده ی مرکزی شامل دو بخش CPU و GPU است. برای درک بهتر میتوان گفت CPU اولین بخشی است که در APU قرار دارد وشامل دو ماژول 4 هسته ای با معماری X-8664 میباشد. GPU از دیگر پردازنده ها است که در قسمت APU قرار می گیرد.

و با استفاده از 18 واحد پردازشی می تواند از نظر تئوری 1.84 ترافلاپ پردازش را انجام بدهد. این پلی استیشن دارای حافظه ی 8 گیگابایتی از نوع GDDR5 ست که توانایی پشتیبانی برای ارایه 176 گیگابایت بر ثانیه را دارد. نسبت به کنسول پلی استیشن 3 این حجم از حافظه گرافیکی و حافظه رم بسیار بهینه می باشد و حتی سرعت بیشتری هم دارد. در بخش APU چیپ های دیگری برای دانلود، آپلود و …. نیز وجود دارد. این چیپ های شرکت سونی از فناوری رنگ HDR استفاده می کنند. درایوهای نوری کنسول بازی پلی استیشن 4 سونی دچار تغییراتی نسبت به نسل قبل شده اند که سریع تر عمل می کنند این کنسول ها مجهز به WI-FI ، اینترنت، بلوتوث و دو پورت USB 3.0 نیز هستند.

کنسول های بازی سونی دارای یک سیستم دوربین با پورت مخصوص هستند. همچنین شامل پورت های ورودی و خروجی کابل S/PDIF و HDMI میباشد. دقت داشته باشید که کنسول پلی استیشن4 فاقد پورت های آنالوگ صدا و تصویر هستند. یکی از ویژگی های بارز این دستگاه حالت REST MODE است این دقیقا حالتی است که کنسول در وضعیت مصرف پایین انرژی قرار دارد. درصورتی که دستگاه در این حالت قرار گیرد هر لحظه آماده به کار خواهد بود و می تواند آیتم های دیجیتالی مورد نیاز خود را به راحتی دانلود کند. سیستم عامل پلی استیشن 4 سونی (orbis os) است. پلی استیشن 4 برای کار کردن نیازی ندارد که همیشه به اینترنت وصل باشد. این در حالی است که بیشترین ویژگی آن به کمک اینترنت انجام میپذیرد. جالب است که بدانید این اولین بار است که سونی از مرورگر اینترنت webkit استفاده کرده است.

کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Slim ریجن2

برای نشان دادن تغییرات کنسول بازی سونی مدل پلی استیشن ۴ می‌ توان به ابعاد 30 درصد کوچک‌ تر این کنسول و حذف‌ شدن خروجی صدای اپتیکال اشاره کرد. درایو بازی این محصول همچنان Blu-ray / DVD-ROM است و خروجی تصویر آن، فرمت 4K را پشتیبانی نمی‌کند. پردازشگر اصلی و گرافیکی در این مدل تغییر نکرده و تا حدودی از قدرت مدل قبلی بهره میگیرد. همچنین پلی‌استیشن اسلیم، به‌واسطه‌ی اتصال بی‌سیم Wi-Fi ویا پورت LAN به اینترنت متصل می‌ شود و امکانات متعددی را برای کاربران فراهم می‌ کند که بتوانند با عضویت در شبکه‌ ی PSN و پرداخت هزینه، بازی‌ های مورد نظر خود را خریداری و دانلود کنند.

یا اینکه میتوانند به صورت آنلاین با دوستان خود بازی کنند. پورت‌های USB از نوع 3.0 هستند و دو پورت جلویی با فاصله‌ی بیشتری از یکدیگر تعبیه شده‌اند تا امکان اتصال حافظه‌های خارجی با ابعادی بزرگ‌تر نیز فراهم میشود. دسته‌ها از طریق بلوتوث به کنسول متصل می‌شوند و برد مورد نیاز را پشتیبانی می‌کنند. خروجی تصویر کنسول بازی، پورت HDMI است و کیفیت Full HD را پشتیبانی می‌کند؛ همچنین دسته‌های این مدل با طراحی جدیدی ارائه شده است و در قسمت بالای تاچ‌ پد آن چراغ کوچکی قرار داده شده است که با چراغ پایینی دسته هماهنگ میباشد.

این مدل، دارای کد CUH-2216A است و از حافظه‌ ی داخلی 500 گیگابایتی بهره‌مند میشود. در نتیجه امکان نصب بازی‌ های متعددی روی کنسول به وجود می آید. لازم است بدانید پلی‌ استیشن های سونی مدل اسلیم، بدون کمک پایه به‌ صورت ایستاده قرار نمی‌ گیرند و در صورت تهیه‌ ی این قطعه به صورت جداگانه، می‌ توانید از این مزیت بهره ببرید. این پلی‌استیشن علی رغم جدیدتر بودنش نسبت به مدل قبلی، از قیمت پایین‌ تری برخوردار است. این امر باعث می‌ شود به این نتیجه برسیم که سونی بیشتر برای صرفه‌ جویی در هزینه‌ ی تولید، تغییرات ظاهری را در پلی‌ استیشن اسلیم اعمال کرده تا کاربران بتوانند از کیفیت بالاتر با پایین ترین نرخ ممکن برخوردار شوند. باید گفت کیفیت دسته و کنسول تا حدودی کاهش یافته است که ممکن است باعث نا امیدی گیمر ها شود و انتظاری که از مدل جدید پلی‌ استیشن 4 دارند برآورده شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *